مهندسی آچار فرانسه!

دیگر توضیح ندارد!

مهندسی آچار فرانسه!

دیگر توضیح ندارد!

مثال کاربردی $ در اکسل

می خواهیم جای سطر و ستون اطلاعات را جابه جا کنیم.

برای این کار یک روش این است که منطقه ی مورد نظر را درگ کنیم و سپس با استفاده از گزینه ی paste special و روشن کردن گزینه ی Transpose می توانید جای سطر و ستون را جابه جا کنید. اما این کار را بایستی برای هر داده ی جدیدی تکرار کنید، این کار بسیار خسته کننده و بی فایده است!

اما با استفاده از offset و $ می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. به مثال زیر دقت کنید:

ادامه مطلب ...

معجزه ی $ در اکسل!

سلام

در مطلب قبلی گفتم که اهمیت کار در محیط اکسل، ایجاد قابلیت های تکراری است. بدین معنی که با دادن یک فرمول، بتوان آن را به راحتی به دیگر موارد تعمیم داد.

قبل از این که $ را توضیح دهم بهتر است قابلیت مربع کوچکی که در کنار سلول انتخاب شده وجود دارد را توضیح مختصری دهم.

این مربع کوچک امکان تعمیم را برای ما فراهم می کند. بدین معنی که اگر با موس روی آن کلید راست را فشرده نگاه داریم و سپس به سمت پایین یا بالا یا چپ و یا راست حرکت کنیم، فرمول به همه ی آن ها تعمیم داده می شود. اما به چه صورتی؟

ادامه مطلب ...

دستور کلیدی OFFSET در اکسل

سلام

جهت حمایت از این وبلاگ، وبسایت شهید رسول را تبلیغ و اطلاع رسانی کنید:

shahidrasul.ir


آیا تا کنون قصد دادن یک کارنامه با خود اکسل را داشته اید؟ برای این منظور اگر دیتابیسی از اطلاعات خود داشته باشید که در آن هر رکورد (سطر) اطلاعات یک نفر را ذخیره کرده باشد، کافی است از این دستور اعجاب انگیز استفاده کنید.

ادامه مطلب ...

تبدیل متفاوت تاریخ میلادی به شمسی در آفیس

سلام

جهت حمایت از این وبلاگ، وبسایت شهید رسول را تبلیغ و اطلاع رسانی کنید:

shahidrasul.ir


نکته) در صورتی که در استفاده از دستورات دچار مشکل شدید، بخش نظرات و این دو پست را نیز مشاهد کند:

http://kmisagh.blogsky.com/1388/06/08/post-22/

http://kmisagh.blogsky.com/1388/09/06/post-25/


شاید شما هم به این مشکل زیاد برخورد کردید، که تاریخ میلادی رو بخواهید به تاریخ شمسی تبدیل کنید. احتمالا در وب جستجو کردید، و معمولاً یک سری ماژول پیدا کردید، که مجبور بودید هر بار برای استفاده اون رو فراخوانی کنید. در این روش بدون استفاده از ماژول ها و تنها با استفاده از قابلیت های ساده ی آفیس در اکسل و اکسس می توانید تاریخ شمسی خود را ملاحظه کنید.

( فایل اکسل 2007 رو از اینجا می تونید دانلود کنید، حجم: 10 کیلوبایت فرمت: zip در صورتی که اکانت جی میل ندارید از اینجا دانلود کنید. پسورد: kmisagh.blogsky.com. استفاده با درج منبع بلامانع است.)

ادامه مطلب ...