مهندسی آچار فرانسه!

دیگر توضیح ندارد!

مهندسی آچار فرانسه!

دیگر توضیح ندارد!

پاسخ گویی به سؤالات در حیطه ی آفیس یا حتی بیشتر

سؤالات خودتون رو تو بخش نظرات این پست قرار بدید، تا در اولین فرصت، پست متناسب با سؤال شما رو ارسال کنم. 

نظرات 40 + ارسال نظر
شهرام 21 تیر 1388 ساعت 13:50

با سلام
من در اکسل مشکل زیر را دارم که در صورت امکان راه حل آنرا بفرمائید.
من می خواهم محل هر ستون را بر عکس کنم فرضا اطلاعات من به این شکل است که ستون A نام و ستون B نام خانوادگی ، ستون C شماره شناسنامه و ستون D هم به نام پدر اختصاص دارد
من می خواهم اطلاعاتم به این شکل درآیند : ستون D نام و ستون C نام خانوادگی ، ستون B شماره شناسنامه و ستون A هم به نام پدر(به نوعی همان Right to Left ولی در ستونهای مختلف) . البته تعداد ستونها متغیر است ولی من می خواهم همیشه ستون آخر به ستون A منتقل شود و بقیه ستونها هم به همین ترتیب پست سر هم قرار بگیرند
قبلا از راهنمایی شما بسیار ممنونم

سلام
با کمی تدبیر از دستور آفست استفاده کنید! به راحتی درست می شود.

شهرام 30 تیر 1388 ساعت 16:17

باسلام
خواهشمندم لطف کنید و در مورد برعکس کردن ستون اطلاعات ، توضیح کاملتری بنویسید
درضمن سوال دیگری هم دارم لطفا بفرمائید چطور میتوانم فرمولهایی را که نوشته ام در سلول ، یا خط فرمول و جاهای دیگر غیرقابل تمایش کنم و فرمولهایم عمل کنند ولی نمایش داده نشوند. متشکرم

سلام
ببخشید چندروزی بود به اینترنت دسترسی نداشتم.
این ترانهاده کردن سطر و ستون رو برای چه کاری می خواید؟ طرح مسئله کنید تا راه حل ساده تری ارئه کنم.
درمورد قفل کردن صفحه ها یا شیت های اکسل با راست کلیک کردن بر روی نام شیت می توانید گزینه ی Protect Sheet رو انتخاب کنید. دقت کنید که بایستی وضعیت سلول هایی که در آن ورود اطلاعات انجام می پذیرد را از حالت Lock خارج کنید. بدین منظور سلولهای مورد نظر را انتخاب کنید و با راست کلیلک در بخش فرمت سلول بر روی تب Protection خصوصیت Lock را تنظیم نمایید.

ایزدی 25 مرداد 1388 ساعت 13:04

سلام
من از آموزش های شما بسیار بهره بردم
سوالی که دارم این است که من می خوام یک کارنامه برای مدرسه درست کنم که شامل رتبه و درصد و نمودار باشد و یک لیست مادر هم برای تعیین وضعیت دانش آموز در هر درس
آیامی توانید مرا رهنمایی کنید
با تشکر

سلام
سوالی که دارم این است که من می خواهم یک خانه بسازم و مصالح و مواردی که در ساختمان نیاز دارم را می دانم. آیا می توانید مرا راهنمایی کنید؟
آخه مؤمن، مسئله ی درست کردن یک کارنامه خودش یه پروژه است، حالا شما نمودار و ... هم می خوای داشته باشه که هیچی دیگه.
شما یک زبان یا نرم افزار رو برای این کار انتخاب کن، کار رو شروع کن و اگه با مشکلی روبرو شدید بنده در خدمت شما هستم.
kmisagh@gmail.com

محمد 31 مرداد 1388 ساعت 18:19

سلام
من یک شیت اکسل دارم که توی هر سطرش نام یک نوع پروفیل فولادی رو نوشته و در ادامه اون سطر مشخصات اون پروفیل رو

حالا میخوام توی یک شیت اکسل دیگه با انتخاب نام پروفیل فولادی مورد نظر از شبت قبلی بقیه سلول های مورد نظرم هم با مشخصات این پروفیل پر بشن تا توی فرمول هام ازش استفاده کنم

یعنی مجبور نباشم تک تک تمام مشخصات رو بصورت دستی از اون شیت بخونم و تو این شیت وارد کنم

سلام
برای استفاده از نام نیاز به دولوپ (Develop) و برنامه نویسی است. اما برای این کار توصیه می کنم از مقادیر عددی استفاده کنید. به عنوان مثال پروفیل 1، 2،3،... به این ترتیب می تونید از دستور Offset که توضیحات اون رو در پست های وبلاگ دادم استفاده کنید.
اگر توضیحات کامل نبود، فایل رو برام ارسال کن تا روی اون فرمول های لازم رو بذارم.
kmisagh@gmail.com

علی 19 مهر 1388 ساعت 17:16

سلام عزیز جان اگر بخواهم در اکسل یک کادر که وسط ان خط نداشته باشد تا بتوانم یک تیتر بزگ وواحد وارد کنم چه کار باید بکنم و خواهشمندم کمکم کنید . یک دنیا تشکر

سلام
از گزینه ی Merge استفاده کنید

حمید 5 آذر 1388 ساعت 22:24

سلام
من می خواستم بدونم چطور میشه با یک فرمول ساده در اکسل تاریخ میلادی را به شمسی عوض کرد؟

سلام
فرمول خودش و بالعکسش رو در دو پست متفاوت توضیح دادم!!!
بعد هم برای این کار که کلی روش ارائه شده، شما انتظار یک فرمول ساده داری؟!!
البته یک فایل اکسل هم الآن آپلود کرد.

پیمان 24 آذر 1388 ساعت 19:29

سلام
خیلی کارهای خوبی با اکسل انجام داده اید. خوشحالم که با سایت شما آشنا شده ام.
می دانم که گفته اید با ماژول نویسی در آفیس میانه خوبی ندارید و دلیلتان هم به نظر من منطقی آمد. شخصا به این نتیجه رسیده ام.
اما سوالی دارم. من برای تبدیل عدد به حروف یک add ins جالی پیدا کرده ام و می خواهم آن را فقط در یک فایل اکسل انجام دهم و مایل نیستم که آن را در کامپیوتر های مختلف نصب کنم، توابع آن را چگونه باید تغییر دهم تا همانند دیگر ماکروها در همان [ک شیت خودم استفاده کنم.
از توجه شما ممنون

سلام
نکته ی استفاده از ماژول همینه که من بهش علاقه ای ندارم دیگه!
تا حالا (البته خیلی هم نگشتم) روشی، جز استفاده از یک برنامه ی جانبی که ماژول رو به صورت اتوماتیک نصب کنه، پیدا نکردم!
اگه راهی پیدا کردید، به من هم اطلاع بدید، تا دنیای جدید اکسل رو (ماژول نویسی) به شما معرفی کنم!

پیمان 29 آذر 1388 ساعت 18:51

سلام آقا میثم
اصلا نمی خواهم کاری به نصب و این ها داشته باشم.
کدهای همان add ins را چگونه تغییر دهم تا در یک ماژول به عنوان user defined function کار کند.
مشکل من بیشتر در scope متغیرهاست، فکر می کنم البته.
دنیای جدید اکسل رو هم معرفی کن عزیز.
من هیچ زبان برنامه نویسی بلد نیستم متاسفانه. اما توی اکسل خیلی کار کردم. با record macro و بعدش هم دستکاری اون یه کارهایی کردم که خیلی کارم رو راه می اندازه. اگه یک روز همدیگر رو دیدم بهت نشون می دم.
ممنون که وقت مذاری و جواب می دی.

سلام
فکر می کنم درست سؤالتون رو متوجه نمی شم (یا این که سوادم نکی کشه!). شما اگر ماژولی رو (چه به صورت add ins و چه در تگ های VB) به اکسل اضافه کنید، به راحتی مثل دیگر دستورات اکسل ازشون می شه استفاده کرد.
فایلی که در اون اشکال داری رو بفرست تا شاید بهتر منظورت رو متوجه بشوم!
kmisagh@gmail.com

مجید 1 بهمن 1388 ساعت 10:08

سلام
خسته نباشید.
یه سوال : چه طور میشه توی برنامه اکسل 2003 برا ییه تاریخ خاص آلارم ( هشدار ) ایجا کرد؟
من می خوام یه فایل اکسل داشته باشم تا هر روز برای یه روز خاص در آینده الارم ایجا کنم و اگر امروز آلارم دارم ، آلارم نمایش داده بشه ممنون

سلام
آلارمتون می خواید به چه صورت باشه؟ صوتی یا گرافیکی؟
نمونه ی مشابه گرافیکی رو در برنامه برنامه ریزی سالیانه می تونید مشاهده کنید.

محمدتقی 15 اردیبهشت 1389 ساعت 16:31

سلام دوست من سوال من اینطور است که برای اینکه در اکسل یک ستون خاص را همیشه با تایپ سلول اول آن در هر سلول دیگر عینا ببینیم چه باید کرد؟

سلام
منظورتون رو درست متوجه نشدم!
شما اگه در یک سلول اطلاعاتی را وارد کنید، و بعد در سلول بعدی دکمه ی مساوی را بزنید و آدرس سلول اطلاعات رو بزنید، اطلاعات کپی می شود و می توانید این کار راتعمیم دهید.
به عنوان مثال اطلاعات ما در سلول A1 قرار دارد، در سلول A2 این عبارت را وارد می کنیم:
=$A$1
علامت دالرز برای فیکس کردن است تا در تعمیم با مشکل رو برو نشویم (مراجعه به پست معجزه ی $) حال با استفاده از مربع کوچک مشکی رنگ می توانید اطلاعات را تعمیم دهید. به این ترتیب تا هرجا که تعمیم دهید، دقیقاً اطلاعات سلول A1 نمایش داده می شود.

شادمهر 23 اردیبهشت 1389 ساعت 13:06

سلام
آیا تابعی وجود دارد که بتوان اختلاف دو تاریخ شمسی را پیدا کرد؟
مثل days360 نباشه چون فقط تاریخ میلادی را قبول می کنه

سلام
بله.
اما بنده در بسیاری موارد به این نتیجه رسیدم که برای اکسل یا اکسس بهتره برنامه نویسی بر اساس تاریخ میلادی باشه، اما در ورودی و خروجی با مبدل های قرار داده شده در سایت، نمایش را به صورت شمسی داشته باشید.
http://kmisagh.blogsky.com/1388/09/06/post-25/
به عنوان مثال، کاربر تاریخ شمسی 23/ 02 /89 رو می ده، با مبدل شمسی به میلادی تاریخ رو به میلادی یعنی 13 / 05 / 2010 تبدیل می کنیم و از توابع محاسباتی تاریخ استفاده می کنیم، سپس تاریخ نهایی به دست آمده را مجدداً به شمسی تبدیل می کنیم و روی خروجی نمایش می دهیم.

جانی کیج 31 اردیبهشت 1389 ساعت 13:16

با سلام
اگر نیاز با شد که رو بروی یک سلول که قرار است روزانه یک عدد خاصی وارد شود که هر روز تغییر می کند بیک فرمول نوشته شود که عدد روزانه را توسط آن فرمول تغییر دهد و مورد خواسته شده ر ا بدست آورد چطور می توان سلولهای خاصی که درآن فرمول نوشته شده را Protect کرد .فقط آنهایی که فرمول توش نوشته شده.

سلام
اگر بر روی هر سلول راست کلیک کنید و پنجره ی خصوصیات آن را باز نمایید (Format Cell)، در آخرین تب (Protection) یک check box وجود دارد که رو به روی آن عبارت Locked را نوشته است. زمانی که این check box انتخاب شده باشد، سلول مورد نظر در حالت پروتکشن لاک می شود و هیچ تغییری نمی توان در آن داد (به صورت دیفالت همه ی سلول ها لاک هستند).

برای فعال کردن سرویس پروتکشن بعد از انجام همه ی عملیات ها روی سلول ها، سلول هایی که کاربر نیاز دارد تا تغییر دهد را از حالت لاک خارج نمایید. سپس بر روی نام شیت که در پایین سمت چپ یا راست صفحه وجود دارد راست کلیک کنید و Protect Sheet رو انتخاب کنید. بقیه کار به نظر چندان سخت نمی باشد!!!
از گزینه های صفحه استفاده کنید.

این کا رو من در پروژه ای که برنامه ریزی سالیانه بود انجام دادم
http://kmisagh.blogsky.com/1387/11/06/post-13/

روزالین 31 اردیبهشت 1389 ساعت 16:35

سلام من می خوام برای تعدادی دانش آموز پایگاه داده درست کنم به طوری که بتونم از نمراتشون کارنامه ای هم درست کنم.به نظرتون از چه برنامه ای می تونم استفاده کنم؟

سلام
شرایط انتخاب برنامه:
صفرم. پاسخگویی برنامه به نیازها
یکم. تسلط برنامه نویس
دویم. قابلیت توسعه
سیم. کاربری آسان برای کاربران
چهارم. بهره بری مناسب برای کامپیوتر (اشغال کمترین رم ممکن، انجام سریعترین محاسبات، متناسب با کامپیوترهای مقصد)

هم اکسل و هم اکسس توانایی ایجاد کارنامه را دارند. اکسس برای داده های بیشتر، اکسل برای داده های کمتر. فلذا هر دو شرایط استفاده برای شما را دارند. زبان های برنامه نویسی و وب نویسی هم با ارتباط با بانک داده مانند MySQL امکان این کار را دارند. این ها همه بستگی به تسلط برنامه نویس که شما باشید دارد.

روزالین 31 اردیبهشت 1389 ساعت 17:12

سلام
کارنامه ای رو که با اکسل درست کرده بودید دانلود کردم ولی ازش سر در نمیارم میشه توضیح مفصلی رو برام بدید خیلی بهش احتیاج دارم
ممنون

سلام
این کارنامه با ماژول های VB کار می کند که فکر کنم همه ی ماژول هاش Embed نشده و نتونید کاربری کاملی ببینید. اما در این برنامه به زیبایی استفاده از دستورهای غیر مستقیم اکسل پی خواهید برد که چگونه به پویایی برنامه کمک می کند. برای دیدن فرمول های صفحه ی کارنامه می توانید با راست کلیک کرد بر روی شیت آن را آنپروتکتد کنید و فرمول های به کار برده شده را نگاه کنید.

این برنامه بسیار پیشرفته است با با حدود اطلاعات دم دستی آفیس دست یافتنی نخواهد بود.

اگر برای مدرسه ی خاصی دارید این برنامه رو آمده می کنید، می تونم براتون اختصاصی اش کنم!

روزالین 6 خرداد 1389 ساعت 07:23

سلام
اگه کمکم کنید یه دنیا ممنون می شم.
من چیزهایی که نیاز دارم رو براتون ایمیل میکنم.

lida 11 تیر 1389 ساعت 16:11

سلام عزیزم من می خواستم یک کارنامه معمولی شامل نمرات درست کنم من کارنامه خودم رو اسکن کردم و می خوستم روی اون عدد گذاری کنم ولی فاصله ها خیلی از هم کمه و با office نتونستم لطفا کمکم کنید.

سلام

این کار زیاد ربطی به آفیس نداره! گرچه با powerpoint به راحتی می شه این کار رو کرد.
اما اگر به دنبال جعل سند هستید، بهتره سراغ فتوشاپ برید، این ورا چیزی نیست!

ناشناس 14 مهر 1389 ساعت 00:20

سلام.در خصوص اکسل 2003 یک سوال داشتم خیلی ممنون میشم اگه جواب بدین...
در‎ Sheet1داخل سلول A1 و A2 به ترتیب اسم و فامیل رو وارد می کنیم.چطور میتونیم درSheet2‎ ‎‏ داخل فقط یک سلول اسم و فامیل رو بدون اینکه به هم چسبیده باشن داشته باشیم؟

سلام
دستور CONCATENATE.

ناشناس 17 مهر 1389 ساعت 15:15

ممکنه بیشتر توضیح بدین!

در سلول نتیجه می نویسید:
=
CONCATENATE
)
سلول اول
;
سلول دوم
;
...
(
به عنوان مثال می خواهید مقادیر سلول A2 را با مقادیر سلول B2 در سلول C2 به هم متصل کنید. در سلول C2 کلید مساوی را می زنید و می نویسید:
CONCATENATE(A2;" ";B2)
علامت " " یک فاصله بین دو عبارت می اندازد.

سعید 16 آبان 1389 ساعت 19:00

درود بر شما
آقای مجید سوال کرده بود چه طور میشه توی برنامه اکسل 2003 برا ی تاریخ خاص آلارم ( هشدار ) ایجاد کرد؟
من علاوه بر این سوال دو سوال دیگرهم دارم ۱- چطور میشه پس از باز کردن یک فایل اکسل یک موزیک یا یک پیغامی را پخش نمود ؟ ۲- می خواهم هر بار که فایل را باز میکنم در سلولی تاریخ آخرین باری که تغییراتی را درفایل انجام شده و آنراSAVE نمودم را ببینم یعنی فرمولی در یک سلول بنویسم که حداقل نشان دهد که آخرین باری که فایل را باز نمودم چه تاریخی بوده یا بهتر بگویم آخرین تاریخی که آنرا ذخیره کردم چه موقع بوده است
بی جوابم نگذاری سه سوال بود

سلام
1. همون سؤال های آقای مجیدی رو از شما هم دارم!
پیشنهاد می کنم تمام فایل های سایت رو دانلود کنید.

2. با VB رو بلدم، ولی بدون VB باید یه کم بررسی کنم. در اولین فرصت خبر می دم.

3. برای این کار هم لازمه از کد vb استفاده کنید، چیز دیگه ای هنوز به ذهنم نرسیده.

سعید 10 آذر 1389 ساعت 08:40

باسلام
فرصت نکردی بدون VBرا بررسی کنی

سلام
متأسفانه سرم خیلی شلوغ است، شرمنده.

عباس نظری 13 دی 1389 ساعت 14:59

با سلام بنده مسئول شبکه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران برای انجام پروژه ام دو مشکل دارم و ممنونم برام حل کنید :
1 - تاریخ هایی با فرمت مثلاً 25 12 2010 دارم میخواهم تبدیل به شمسی مثلاً 12 08 1389 بکنم .
2- ساعتهایی با فرمت 52.23 12 13 دارم که زمان گرینویچ می باشد می خواهم برای هر کدام 5/3 ساعت اضافه بشه و داشته باشم 52.23 42 16 .
با سپاس . نظری 09144158105

سلام
کار شما با دستورات concatenate و mid به سادگی قابل حل است.
اگر نمی توانید با این دستورات و مثال هایی که برای تبدیل تاریخ شمسی در سایت آپلود کردم کار خود را حل کنید، با ایمیل در خدمت شما هستم:
kmisagh@gmail.com

آرزو 25 دی 1389 ساعت 21:31

سلام اگه میشه جواب این سوال من رو به ایمیلم ارسال کنید. ممنون میشم.
چگونه میشه در اکسل اطلاعاتی مثل تاریخ یا زمان استفاده از آخرین شیت(کاربرگ) رو دریک سلول ایجاد کرد؟

مجتبی 27 اسفند 1389 ساعت 20:36

برای مقایسه سه سلول با هم که از نظر محتوی شبیه هم هستند یا نه از کدام فرمول می توان استفاده کرد.

سئوالتون رو با ذکر یک مثال مطرح کنید!

حسین اکبری 3 اردیبهشت 1390 ساعت 04:54

با سلام خدمت شما دوست عزیز.با تشکر از زحمات شما.
من یه سوال داشتم در مورد اکسس :سوال من اینه که چطور میشه تاریخ میلادی رو به شمسی در اکسس تبدیل کرد؟شما توضیح دادید منم انجام دادم ولی متاسفانه اون کدی که نوشتی برای تبدیل ماه کار نمیکنه اگه میشه سریع جواب بدین
ممنون

سلام
این لینک رو دانلود کنید
هنگام بازشدن شیفت رو نگه دارید
می تونید مثال کاربردی تاریخ شمسی در اکسس رو ببینید.
http://kmisagh.blogsky.com/1387/11/16/post-14/

مسلمی 14 اردیبهشت 1390 ساعت 14:43

با سلام و خسته نباشی
من یه سوال داشتم چگونه می توان یک عدد تبدیل به تاریخ شمسی کرد به شرط اینکه سال 360 در نظر بگیرم
مثلا 25446 خروجی بشه 70/09/06
اگه امکان داره با فرمول توضیح دهید یا در صورت امکان برام ایمیلش کنید

salaam
sorry! i can't understand your question!!!

مسلمی 14 اردیبهشت 1390 ساعت 21:34

با سلام و خسته نباشی
سوال من در خصوص تاریخ شمسی با شرط اینکه سال 360 روز باشه
مثال : مثلا تاریخ 70/09/06 تبدیل به عدد کنیم 70 ضربدر 360 +8 ضربدر 30 +6 روز جمع میشه 25446
حالا چگونه میشود همین 25446 روز بدست آمده باز تبدیل به تاریخ سال /ماه/روز کرد
با سپاس فراروان

سلام
خب در روشی که برای تبدیل تاریخ دادم، دقیقاً یه همچون کاری انجام می شه. روزها از یه تاریخی شمرده می شه و بر مبنای سال و روز و ماه نمایش داده می شه
این فایل رو دانلود کنید کمک بیشتری می کنه:
http://kmisagh.blogsky.com/1388/09/06/post-25/

لیلا 25 اردیبهشت 1390 ساعت 11:07

سلام
منم سوال شهرام رو دارم.
یه سری اطلاعات به فارسی وارد اکسل کردم
الان می خوام جداولم رو انگلیسی کنم
همه اطلاعات و نمودارها به فارسی هستند و راست به چپ هستند
حالا می خوام همشون چپ به راست شوند
چی کار کنم؟

سلام
برای نمودارها روشی به ذهنم نمی رسه. اما برای ستون ها اگر تعدادشون کمه، و دستی می شه انجام داد، دستی این کار رو بکنید سریع تره، اما برای تعداد بیشتر باید از آفست استفاده کنید. این دستور رو تو پست های دیگه توضیح دادم. اگر نتونستید دستور رو به کار ببندید، یه فایل نمونه بفرستید تا دستورش رو بزنم براتون.
الگوریتمش ساده است، اگر در ستون اول هستید، از ستون اول شیت مورد نظر به اندازه ی کل ستون ها جلو می روید و دیتا ها رو فراخوانی می کنید، اگر در ستون دوم هستید، باید به اندازه کل ستون ها منهای یک از شیت اطلاعات جلو بروید و دیتا را بخوانید. در حالت کلی می شه تعداد کل ستون ها منهای ستونی که در آن می خواهیم اطلاعات رو فراخوانی کنیم. کاملا یه دستور آفست ساده است.

لیلا 25 اردیبهشت 1390 ساعت 17:01

یه راهی به ذهنم رسید
امتحان کردم و جواب داد.
پایین همه ستون ها به ترتیب شماره گذاری کردم(1.2.3...)
بعد اونارو برعکس سورت کردم
جواب داد.

روش های ساده و کاربردی!
بعضی وقت ها امثال من برای یه کار ساده دویست خط کد می زنن، در حالی که با دو تا دکمه می شد اون کار رو انجام داد.
این نتیجه ی قهری پرده شدن علم در مقابل علم است.

احمد 18 مهر 1390 ساعت 08:50

با سلام من میخواستم بدان میشود تاریخی که به صورت 2/5/90نوشته شده را در اکسل به صورت90/5/2درآور ممنون

سلام
بله می شه!!!
منظور رو واضح تر بیان بفرمایید. در نمایش در پرینت در دیتا؟!

وحید مسعودی 21 آبان 1390 ساعت 13:43

آیا می توان سلولی که در آن فرمول نوشته شده را اگر کسی که بخواهد حذف یا تغییر نتواند یعنی آن سلول به صورت ready در آید

بله می شود!
باید شیت موردنظر را قفل کنید، و سلول هایی که می خواهید تغییر کند (دقت کنید تغییر کند) را از حالت لاک خارج کنید. با راست کلیک کردن روی سلول و رفتن به منوی آخر تیک لاک را می بینید.

خر 21 اسفند 1390 ساعت 16:29

؟

[ بدون نام ] 30 فروردین 1391 ساعت 16:24

سلام من از solver در اکسل استفاده کردم و به من فقط مقدار متغیرهامو داد ولی من میخوام قیمت سایه ای و هزینه فرصت و دامنه متغیره و منابع رو هم بهم بده اید چیکار کنم

سلام
نمی دونم.
یدی کدش رو زده بودم تو وی بی. یادمه که ام اس پی هم داشت.

هانیه 30 خرداد 1391 ساعت 17:14

salam man mikham lochk rooye excel ra az bein bebaram.1 file az saite mahan daram k nemishe jame sotunha ra zad .rahnamaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

سلام
سوالتون رو نفهمیدم فایلی که روش اشکال دارید رو بفرستید و توضیح کامل تری بدید
kmisagh [at] gmail .com

[ بدون نام ] 29 تیر 1391 ساعت 12:52

سلام لطفا در مورد pivot table در اکسل 2007 یا 2010 توضیح دهید

سلام
متاسفانه فرصت نمی کنم

علی 26 مرداد 1391 ساعت 16:27

با سلام.درسلaمقدار کل.درb مقدار خروج یا فروش درc هم موجودی که حاصل ا-بمیباشد.حالا مخواهیم این موجودی هر وقت به 10 درصد یا کمتر از 10 درصد a رسید رنگ سلول تغییر کند یا قبلا 10 درصد ستونaرا در d مشخص کرده باشیم چگونه است. با تشکر

سلام
در تب home از منوی conditional formatting استفاده کنید

nayyereh 27 شهریور 1391 ساعت 17:01

چطوری می توان تاریخ آفیس را به شمسی تبدیل کرد .

ثبت تاریخ به صورت اتومات

سلام
تو پست های بلاگ به وضوح کدش هست، و نحوه استفاده و حتی فایل های نمونه!!!
مشکل دقیق تر رو به نشانی kmisagh@gmail.com ارسال کنید.

سیدحسین 15 بهمن 1391 ساعت 10:26 http://elmenab.blogfa.com

با عرض سلام و خداقوت
در فرم اکسس وقتی گزینه باتون ریکورد قبلی و بعدی را در فرم قرار می دهیم، اگر اولین یا آخرین ریکورد باشد با پیام های لاتین زیر مواجه می شویم:
You can’t go to the specified record
چجوری پیام های اولین رکورد و آخرین رکورد رو فارسی کنیم؟
ممنونم اگه مانند پست های دیگه با نمونه بیان کنید.
بسیار سپاسگزارم.

خیلی وقته که کار نکردم خاطرم نیست.
اما می شد یه ماکرو تعریف کرد با شرط این که به انتها رسید یک پیغام خاصی بدهد.

R 4 آذر 1392 ساعت 22:44

با سلام و خسته نباشید.
در یک شیت برنامه ای نوشت که نمراتی که کمتر از 15 هستند و در یک شیت قرار دارند و لیست کرد؟

با سلام
طرح سوال بسیار نا دقیق است.

خسروی 10 فروردین 1393 ساعت 14:03

سلام می خواستم بدونم وقتی که یک مقدار یک سلول از سلول دیگه ای کمتر بشه پیغام بده ؟

سلام
مثلا قرمز بشه سلول؟

محمدعلی 17 خرداد 1393 ساعت 11:52

با عرض سلام و خداقوت
چطور میشه در یک ستون که اعداد شماره ردیف ما رو تشکیل میده، وقتی در وسط یک سطر اضافه میکنیم خود به خود شماره سطر اضافه شده درج بشه و بقیه سطر ها هم یه شماره به شمارشون اضافه بشه؟
اگه راه حلش سخته، بی خیال. مسئله مهمی نیست.
ضمنا چون مرتب به سایت سر نمیزنم، لطفا اگه جواب رو گذاشتید به صورت ایمیلی هم بهم اطلاع بدید.
بسیار ممنون

سلام
در اکسل شما می تونید از دستور row استفاده کنید که شمار ردیف خود اکسل رو به شما می ده در نتیجه هر تغییر در هرجایی داده بشه تاثیری روی شماره ردیف نداره.
دقت کنید که اگه سطر ۱ شما سربرگ و عنوان فیلدهاست باید row()-1 استفاده بشه و اگه سطرهای بیشتری است به همین میزان از مقدار رو کم شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد