مهندسی آچار فرانسه!

دیگر توضیح ندارد!

مهندسی آچار فرانسه!

دیگر توضیح ندارد!

ادغام پستی یا Mail Merge

سلام 

پس از مدت ها یه سوژه که از کامنت یکی از دوستان به ذهنم رسید رو گفتم این جا بذارم. قابلیت بسیار پرکاربردی است. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا نامه های سفارشی ایجاد کنید. به عنوان مثال قصد دارید در یک برنامه به 100 نفر از رتبه ی 1 تا 100 تقدیر نامه با متن یکسان بدهید که تنها در نام فرد و رتبه ی کسب شده دارای تفاوت هستند. بدین منظور یک فایل اکسل درست می کنید که در یک ستون نام فرد و در ستون دیگر رتبه ی آن درج شده باشد. این فایل را ذخیره می کنید و در ورد (word) از آن استفاده می کنید. 

من مدل 2007 رو توضیح می دم، 2003 روهم با کمی تغییر خودتون کارکنید و پیدا کنید.

از تب mailing روی گزینه ی select recipients کلیک کنید و در منوی باز شده سه حالت انتخاب دارید. 

1. اگر قبلاً فایل خود را درست نکرده اید و تنها برای یک بار مثلاً به صد نفر می خواهید نامه ای بزنید، گزینه ی اول را انتخاب کنید تا برای شما یک فایل اکسس (mdb) با دیتاهای شما (مثلاً نام و نام خانوادگی و...) ایجاد کند. و سپس از آن استفاده کنید. 

2. اگر فایل شما قبلاً آماده شده است، به عنوان مثال فرم اطلاعات افراد در دیتابیسی ذخیره شده است (اکسس، اکسل، مای اس کیو ال و ...) از گزینه ی دوم استفاده کنید و آدرس آن دیتابیس را در پنجره باز شده ثبت کنید. 

3. اگر از اوتلوک استفاده می کنید و مخاطبین شما در اوتلوک موجود است، از گزینه ی سوم استفاده کنید. در این حالت می توانید، نامه را مستقیماً به افراد ایمیل کنید.  

  

 

 

در هر سه حالت بالا، پس از وارد کردن دیتا بیس، به طور معمول از قابلیت های ورد استفاده کنید. تنها در مکان هایی که اسم شخص مورد نظر را قصد دارید وارد کنید، به عنوان مثال در عنوان نامه می خواهید بنویسید حضور محترم جناب آقای مهدی محمدی، که نام مهدی محمدی قرار است تغییر کند و در فایل منتسب شده، این نام ها موجود است، به جای مهدی محمدی از قسمت Insert Merge Field عنوان ستون مورد نظر را انتخاب کنید (مثلاً نام و بعد از زدن یک فاصله، نام خانوادگی). بدین ترتیب یک تگ در صفحع نشان داده می شود (به عنوان مثال تگ «نام»). 

  

 

پس از اتمام نامه و جایگزینی قسمت های متغیر با عنوان ستون آن می توانید نتیجه را با کلیک کردن بر روی گزینه ی Preview Result ببینید، به منظور دیدن نام های بدی، می توانید از نویگیتور قرار داده شده در کنار همین گزینه استفاده کنید.  

  

 

 

در نهایت در قسمت Finish می توانید نامه های خود را پرینت گرفته یا ایمیل نمایید. 

 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
عباس جعفری 31 خرداد 1388 ساعت 07:25

خیلی جالب بود دستت درد نکنه

ابراهیم 4 شهریور 1389 ساعت 01:54 http://blog.ebrahim.ir

سلام،
با ترویج یک فن‌آوری انحصاری به نفی سبیل خیانت نکن. به آزادی و شعور بقیهٔ ابناء بشر هم. :)

سلام
ما اینا رو یاد می گیریم و یاد می دیم، تا علیه خودشون استفاده کنیم!
الآن کارایی با این آفیس انجام می دیم، که سازندگانش دو دستی بر سر می کوبند که آیا ممکن است!!؟

خودم 27 مهر 1389 ساعت 13:16

لطفا نحوه چگونگی تغییر نام پیش فرض ستون ها در اکسل را به ایمیلم بفرست

تا کنون چنین نیازی پیدا نکرده بودم! در نتیجه فعلا راه حلی به ذهنم نمی رسد.

کیانوش 4 آذر 1389 ساعت 23:07

دمت گرم.هر جا گشتم اینقدر مختصر و مفید توضیح نداده بود.
خیلی خیلی ممنون داداش...

dada 17 مرداد 1390 ساعت 13:00

مرسی دستت درد نکنه استفاده کردم.دمت گرم و لبت خندان

موفق.

صادق سلطانی 23 فروردین 1391 ساعت 13:01 http://www.sarayannews.royablog.com

ممنون خمون چیزی بود که دنبالش بودم
توضیحاتتون هم عالی بود
فقط منظورتون رو از این جمله نفهمیدم: (الآن کارایی با این آفیس انجام می دیم، که سازندگانش دو دستی بر سر می کوبند که آیا ممکن است!!؟ )
یعنی اونا نمیدونن همچین چیزی برای ورد درست کردن!
موفق باشین

نوکرتم! آقایی!
فک کن من فک کنم یه چیزی بگم! همین جوری یه چیزی نوشتم دور هم باشیم!

نصیری 14 اردیبهشت 1391 ساعت 11:28

سلام
نمردیمو دیدیم یکی این ادغام رو طوری توضیح داده که هم خودش فهمیده هم بقیه فهمیدن
دمت گرم

سلام
نوکرتم

[ بدون نام ] 26 خرداد 1391 ساعت 20:30

دمت گرم داداشم استفاده کردیم

خواهش می کنم.

هادی 28 آبان 1391 ساعت 20:32 http://sea-elm-hadi.blogfa.com

سلام این مطلب خوبیه که تو سایت قرار دادید ولی یکی از معایبش اینه که اگه به جای دیگه انتقال پیدا کنه باید منبع که همون فایل اکسس باشه رو بهش بشناسونی
یا اگه بخوای به اشتراک بذاری با درد سر مواجه می شی
راهی سراغ داری که با این مشکل مواجهع نشیم

سلام
یه راه حل ساده اینه که کل کار رو توی یک فایل اکسس انجام بدی و فرم پرینتی رو هم تو اکسس درست کنی (با استفاده از ریپورت ها)
دوم این که دیتابیس امبدد خود ورد رو استفاده کنی، همون گزینه اول که می گه لیست رو وارد کنید که با خود فایل جابجا می شه
سوم این که اگه تو شبکه هستی و سرعت شبکه خوبی دارید از ماکروسافت شیر پوینت استفاده کنید برای فایل دیتابیس مشترک
چهارم که سخت ترین راه حل به نظر من اینه که از کد وی بی استفاده کنی و دیتابیس رو اینجوری اضافه کنی (کلا 3-4 خط کده البته سختیش!)

توصیه من اینه که برای اشتراک گذاری در این موارد از سرویس های وبی استفاده کنید، مثلا پی اچ پی مای اس کیو ال. هم قابل توسعه است و هم ساده و سریع.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد